Referenser - Fru Olsson
941
page,page-id-941,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.8.1, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Referenser

Selga

Selga_BW

Företagslitteratur

Företagslitteratur_BW

Kaplan

Kaplan_BW

Ricoh

Ricoh_BW

Europeiska motor

Europeiska_Motor_BW

Stockholms Brunnsbad

Stockholms_brunnsbad_BW

Bisnode

Bisnode_BW

Titeldata

Titeldata_BW

Selga_BW

Selga

 

Selga är en rikstäckande elgrossist som har butiker i hela Sverige. På inkommande samtal har man en växel där fyra telefonister svarar på hela 1500-2000 samtal dagligen. På Selga anlitas Fru Olsson för bemanning i växeln och den generella synen är att de tillgodoser behoven, samt kan lösa utmaningar på kort varsel.

 

– Fru Olsson känns familjära, tar bra hand om sin personal och är tillmötesgående, konstaterar Anneli Höög, Selga.

Företagslitteratur_BW

Företagslitteratur

 

Företagslitteratur sköter lagerhållning och utskick med Fru Olsson.
– Jag skulle rekommendera dem. Vi är väldigt nöjda, säger Robert Söderström, inköp- och logistikansvarig på Företagslitteratur.

 

Företagslitteraturs sajt Pocketogram är en tjänst där företag och privatpersoner kan köpa gåvorkort och presenter att ge bort. När någon löser in sitt gåvokort kommer Fru Olsson in i bilden eftersom de ansvarar för utskick och lagerhållning.

 

– Fru Olsson är flexibla och lätta att ha att göra med. Så är de såklart duktiga också, säger Robert Söderström, inköp- och logistikansvarig på Företagslitteratur.

 

Flexibiliteten är något som är viktigt i en bransch där det ska gå snabbt att få de produkter man beställt.

 

– Vi kan höra av oss med kort varsel och de löser saker på ett bra sätt, säger Robert Söderström.

Kaplan_BW

Kaplan

 

Kaplan har vid flera tillfällen vänt sig till Fru Olsson för att lösa sin bemanning. Det kan handla om allt från ekonomipersonal till receptionister.
– Fru Olsson är prisvärda och deras konsulter har väldigt mycket erfarenhet, säger Stephanie Linder, ekonomi- och löneadministratör samt kontorsansvarig på Kaplan.

 

Kaplan jobbar med att utveckla lojalitet mellan affärer och kunder. De har utvecklat några av Skandinaviens största och mest lönsamma lojalitetsprogram. De är också en återkommande kund hos Fru Olsson.
– De vi haft från Fru Olsson har varit jättebra. De har verkligen bra koll när de väljer konsulter, säger Stephanie Linder.
Stephanie rekommenderar andra företag att vända sig till Fru Olsson.
– Absolut. De ger bra service, är pålitliga och hittar bra folk, säger Stephanie Linder.

Ricoh_BW

Ricoh

 

På Ricoh har de använt Fru Olsson för att extra bemanning och för att göra rekryteringar.
– Jag är jättenöjd och har anställt flera personer från Fru Olsson. Jag har velat anställa ännu fler men ibland är det någon annan som hunnit före och plockat dem, säger Elisabeth Kamryd, Administration Manager på Ricoh.

 

Ricoh är ett av världens största företag när det kommer till kontorsutrustning och kontorslösningar. I sex års tid har de använt sig av Fru Olsson när de är i behov av bemanning eller rekrytering.
– De har jättehög kvalitet överlag på personalen. Just nu har vi en kanontjej här som kommer från dem, säger Elisabeth Kamryd.
Hon rekommenderar gärna Fru Olsson.
– Absolut. De är ett litet bra företag som levererar bra personal, säger Elisabeth Kamryd.

Europeiska_Motor_BW

Europeiska motor

 

Europeiska Motor AB är en stolt återförsäljare av Toyota med flera fullserviceanläggningar i norra Stockholm och Gävle. Stort kundfokus och ständigt pågående arbete med att förbättra verksamheten präglar företaget.

 

– Vi använder personal från Fru Olsson till både permanenta bemanningar och vid behov. Fru Olsson förstår flexibilitet och kundnöjdhet. Det finns alltid en lösning och de tillsätter alla uppdrag med stort engagemang och kompetent personal, konstaterar Mattias Lysedal, CEM och Business Controller på Europeiska Motor AB.

Stockholms_brunnsbad_BW

Stockholms Brunnsbad

 

”Jag tycker att Fru Olsson har visat upp en unik förståelse för den flexibilitet och servicenivå som den moderna Spabranschen i dag kräver.”
Karl Plan, Vice VD, Centralbadet – Stockholms Brunnsbad

Bisnode_BW

Bisnode

 

Bisnode använder sig av Fru Olsson som underleverantör för deras kunders uppdrag.
– Samarbetet har funkat bra. De är duktiga och professionella och löser alla uppdrag, säger Julia Persson, kampanjledare på Bisnode Marknad.

 

Bisnode är en av Europas ledande leverantörer av beslutsstöd till företag och privatpersoner. Fru Olsson hjälper deras kunder med vissa pack- och utskicksuppdrag samt att de ibland fungerar som en telemarketing-byrå.
– Vi har använt Fru Olsson länge och det har funkat bra hela tiden. Vi har inte sett någon anledning att byta. Sedan har de bra priser också, säger Julia Persson.
Även vid brådskande förfrågningar har Fru Olsson klarat av uppdragen och Julia Persson kan rekommendera företaget.
– Det skulle jag absolut göra, säger hon.

Titeldata_BW

Titeldata

 

Fru Olsson registrerar kuponger och hjälper till med telefonerna när Titeldata behöver förstärkning.
– Jag har jobbat med dem förut. De har erfarenhet av att jobba med tidningar och finns i närheten, säger Marie Ljunggren, kundtjänstchef på Titeldata.

 

Titeldata hjälper förlag att nå fler personer med sina tidningar. Dessutom kan de administrera prenumerationer. De ringer till Fru Olsson när de behöver backup vid telefonerna eller hjälp att registrera kuponger.
– Det är bra människor som jobbar där. Fru Olsson verkar noga med vilka de tar in. Alla är kunniga, hjälpsamma och vill lära sig. Dessutom tycker de att det är roligt, säger Marie Ljunggren.
De är mycket nöjda med samarbetet.
– Närheten, kunskapen och flexibiliteten är största fördelarna. De ser alltid till att kunna hjälpa till på snabbaste och bästa möjliga sätt, säger Marie Ljunggren.